ThrilTietopankki

Sähköpostit

Sähköpostimoduuli mahdollistaa markkinointi- ja transaktiosähköpostien luomisen, ajastamisen ja seurannan Thrilissä.

Thrilin sähköpostimoduulin avulla ylläpitäjät voivat luoda, esikatsella, ajastaa ja lähettää viestejä asiakkaille suoraan järjestelmän kautta. Se tukee sekä markkinointi- että transaktionaalisia sähköposteja, antaa täyden hallinnan vastaanottajista ja sisältää toimitusten seurannan sekä tilastot.


🗂 Yleiskuva

  • 🟢 Delivered (Toimitettu) – Sähköposti on lähetetty onnistuneesti vastaanottajille
  • 📆 Scheduled (Ajastettu) – Sähköposti lähetetään määriteltynä ajankohtana

🛠 Uuden sähköpostin luominen

Ylläpitäjät voivat luoda uusia sähköposteja klikkaamalla “Luo sähköposti” Sähköpostit-sivulla. Tämä avaa vaiheittaisen editorin:

1. Perustiedot

  • Sisäinen nimi: Vain sisäiseen seurantaan
  • Lisätiedot: Huomio vain ylläpitäjille
  • Mallin valinta: Aloita tyhjästä tai kopioi olemassa oleva sähköposti

2. Sisältö

Kirjoita viestin runko editorilla. Se tukee muotoiluja, listoja ja linkkejä. Esim.:

🎉 Kesäkauden avaus Liity mukaan viikoksi eksklusiivisia pelejä, palkintoja ja alennuksia! Klikkaa tästä varataksesi paikkasi nyt.

3. Otsikko ja metatiedot

  • Aihe: Mitä vastaanottajat näkevät postilaatikossaan
  • Esikatseluteksti: Lyhyt yhteenveto aiherivin vieressä
  • Vastausosoite: Osoite, johon vastaukset ohjataan
  • Alatunniste: Muodostuu automaattisesti urheilupaikkasi tiedoista

4. Lähetysasetukset

  • Sähköpostin tyyppi: Markkinointi tai Transaktionaalinen
  • Vastaanottajat:
    • Kaikki asiakkaat
    • Valitut vastaanottajat
    • Poissulje tietyt kontaktit
  • Ajastus:
    • Lähetä heti
    • Valitse päivämäärä ja kellonaika

5. Esikatselu ja viimeistely

Tarkista sisältö ja asetukset ennen lähettämistä. Voit:

  • Lähettää testiviestin
  • Tallentaa luonnoksena
  • Lähettää heti

👥 Vastaanottajanäkymä

Klikkaamalla sähköpostia näet toimitustiedot:

  • Täydellinen vastaanottajalista
  • Sähköpostiosoitteet ja puhelinnumerot
  • Tila per vastaanottaja

📬 Sähköpostin esikatselu

Näet, miltä viesti näyttää asiakkaalle, mukaan lukien brändäys, sisältö ja alatunniste.


📊 Tilastot

Näet sähköpostikohtaiset mittarit ja sitoutumistiedot:

{
  "deliveredCount": 147,
  "bouncedCount": 1,
  "uniqueViewsCount": 82,
  "clickThroughRate": 18.2,
  "unsubscribeRate": 0.7
}

Tilastot päivittyvät sitä mukaa, kun toimitus- ja sitoutumistietoja kertyy.

  • DeliveredCount = Lähetettyjen sähköpostien määrä
  • bouncedCount = Epäonnistuneet lähetykset
  • uniqueViewsCount = Avatut sähköpostit
  • clickThroughRate = Klikattu linkkiä sähköpostin sisällä
  • unsubscribeRate = Sähköpostilistalta poistuneiden määrä prosentteina

📌 Huomiot ja vinkit

  • Markkinointiviestit vaativat käyttäjän suostumuksen GDPR:n mukaisesti
  • Testaa aina ennen massalähetystä
  • Käytä selkeitä toimintakehotuksia (esim. “Varaa nyt”, “Lunasta tarjous”)
  • Ajoita kampanjat ajankohtiin, jolloin asiakkaat reagoivat parhaiten
  • Seuraa tilastoja parantaaksesi avaus- ja klikkausprosentteja ajan myötä
Sähköpostit | Thril Tietopankki